انجمن نجوم هلال نو زرقان

انجمن نجوم هلال نو زرقان

این وبسایت تنها وبسایت رسمی انجمن نجوم هلال نو زرقان است.
مطالب جدید نجومی، گزارش برنامه های انجمن و .... در این وبسایت قرار خواهند گرفت.

مترجم سایت

 ارتباط مستقیم با مدیر انجمن آیه قرآن
بایگانی
پایگاه خبری زرقان فارس
ایستگاه بین المللی در این لحظه

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

در جلسه این هفته که بصورت "سینما نجوم" برگزار شد، قسمت 4 و 5 مستند زیبای کیهان به نمایش در آمد. یکی از موضوعات جالبی که در این دوقسمت به آن اشاره شد نقش برجسته دانشمندان تمدن طلایی اسلام در پیشبرد علم نجوم بود.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۴ ، ۰۸:۰۹
علیرضا رحیمی




عکس از «شان ساباتینی» (Sean sabatini)


آسمان برفراز «درهی یادبود» (Monument Valley) در آمریکا شروع به باریدن کرده است.  البته نه بارش باران، بلکه بارش شهابهای اسدی. این عکس در سال ۲۰۰۱، یعنی زمانی که یکی از باشکوهترین بارشهای شهابی اسدی را تجربه کردیم، گرفته شده است.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۴ ، ۲۲:۰۸
پریسا زرقامی

بحث تشریفات که پیش می آید هر چه جواهرات شما کمیاب تر باشد کلاس بالاتری دارد. سایت Metamorphosis اقدام به فروش جواهرات دست سازی می کند که توسط طراح برجسته جواهرات John Biagiotti طراحی شده و از مواد بدست آمده از شهابسنگ ها و سایر فلزات و... ساخته می شود.

برای دیدن سایر جواهرات و قیمت ها به روی اینجا کلیک کنید.


منبع www.metamorphosisdesign.com


     

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۴ ، ۱۳:۲۰
علیرضا رحیمی

در تصویر زیر وضعیت رویت پذیری هلال صفر برای مختصات رصدخانه زرقان (قابل تعمیم به کل کشور) طبق معیار "عوده" نشان داده شده است. طبق پیش­بینی نرم افزار درصورت مساعد بودن شرایط، هلال صفر در غروب 29محرم برابر با 21آبان ممکن است حتی با چشم غیر مسلح دیده شود.


safar1437


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۴ ، ۰۹:۱۰
علیرضا رحیمی

جلسه این هفته انجمن، عصر دیروز 17آبان ماه94 از ساعت 17الی19 برگزار شد. در این جلسه که بصورت کارگاه آموزشی بود آقای خلیل زارعی مرد فیزیکی انجمن، در ادامه مطالب قبلی خود، به بررسی آزمایشاتی که "نظریه پیدایش از هیچ " را تایید میکردند (از جمله بومرنگ) پرداختند.

البته ایشان ابراز داشتند که هدف کارگاه صرفا بررسی این تئوری از دیدگاه علم مدرن است که در ماهیت آن خطاپذیری و تغییر وجود دارد و قرار نیست از این موضوع برداشت فلسفی صورت گیرد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۴ ، ۰۸:۱۲
علیرضا رحیمی

ناسا دیروز اعلام کرد که از روز ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) تا اواسط فوریه، رزومه‌های افرادی که می‌خواهند فضانورد شوند را دریافت خواهد کرد.

برای خواندن ادامه خبر به "ادامه مطلب" مراجعه کنید.

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۴ ، ۱۲:۲۰
علیرضا رحیمی

شهروندان نیومکزیکو بطور دسته جمعی در یک کلاس نجومی که در زیر سقف آسمان صحرای Samalayuca برگزار میشد شرکت کردند. جمعیت بالغ بر 1168 نفری آنان باعث شد تا رکورد گینس را به عنوان بیشترین تعداد شرکت کنندگان در یک کلاس نجوم بشکنند...

منبع: www.theguardian.com


۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۴ ، ۱۱:۱۲
علیرضا رحیمی

جلسه انجمن که به درخواست اعضای انجمن به روز دوشنبه تغییر زمان پیداکرده است بعد از چند هفته تعطیلی بدلیل برگزاری برنامه هفته فضا و تعطیلی رسمی عصر دیروز از ساعت 17الی 19 در اتاق نجوم فرهنگسرای سرو برگزار شد.

در این جلسه ابتدا آقای خلیل زارعی در ادامه مباحث گذشته خود به بررسی تئوری فیزیک کوانتومی پیدایش از هیچ پرداختند. که علارغم ذیغ وقت، اعضا اصرار به ادامه مطالب داشتند که ناچار به هفته های آینده موکول شد.

در انتهای برنامه نیز  آقای ابوالقاسم کشاورز که چند مدتی است روی تلسکوپ هابل و دستاوردهای آن متمرکز شده است ارائه ای را با همین عنوان داشتند.

15-11-2(2)15-11-2

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۴ ، ۱۱:۱۱
علیرضا رحیمی

سیارک  2015 TB145  که به اندازه یک کشتی جنگی است در حال نزدیک شدن به زمین است. اما نگران نباشید چون هیچ خطر برخوردی وجود ندارد و تنها یک سوژه رصدی بسیار خوب برای تلسکوپهای آماتوری جور شده است.

نقطه متحرک در تصویر زیر سیارک را نشان میدهد.


                 


 www.spaceweather.com

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۴ ، ۲۱:۳۸
علیرضا رحیمی
۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۴ ، ۲۰:۱۶
پریسا زرقامی

اسکرول بار