انجمن نجوم هلال نو زرقان

انجمن نجوم هلال نو زرقان

این وبسایت تنها وبسایت رسمی انجمن نجوم هلال نو زرقان است.
مطالب جدید نجومی، گزارش برنامه های انجمن و .... در این وبسایت قرار خواهند گرفت.

مترجم سایت

 ارتباط مستقیم با مدیر انجمن آیه قرآن
بایگانی
پایگاه خبری زرقان فارس
ایستگاه بین المللی در این لحظه

۱۰ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

امان از شبکه های اجتماعی و استفاده نادرست از اونها؛ متاسفانه همه روزه شاهد مشاهده شایعات نجومی در فضاهای مجازی هستیم, دیروز تا الان چند پیام بدستم رسیده که قراره""  امواج مغناطیسی خطرناک حاصل از طوفان خورشیدی از ساعت 12:30 تا 3:30  از کنار زمین عبور کنند و ... ""

در این راستا لازم دیدم مطالبی در رد این شایعه مطرح کنم که جنبه علمی و آموزشی هم داشته باشد...


برای خواندن ادامه به "ادامه مطلب" رجوع کنید.

۲۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۴ ، ۱۵:۳۴
علیرضا رحیمی

در عصر پنج شنبه 25 تیر 94 جلسه انجمن با "بازگویی بخشی از مطالب ارایه شده در نخستین کارگاه شهاب و شهابسنگ" توسط آقای "علیرضا رحیمی"  آغاز شد. و در ادامه نیز خانم "زهرا تاویلی" در ادامه ی جلسه قبل درمورد "معیار های رویت هلال" صحبت کردند.

و قبل از رصد هلال شوال نیز آقای "علیرضا رحیمی" کار با نرم افزار accurate time  را آموزش داده و پارامتر هلال شوال را محاسبه کردند.

135 نشست

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۴ ، ۲۳:۱۰
صهبا قائدشرفی

این تصویر که توسط ناسا منتشر شده پلوتو را در طول چندین دهه نشان می‌دهد. اولین تصویر زوم شده‌ی تصویری است که کلاید تومبا در سال 1930 به وسیله آن پلوتو را کشف کرد. تصاویر دیگردر طی سال‌های 1996 تا 2015  توسط تلسکوپ فضایی هابل و فضاپیمای افق‌های نو گرفته شده‌اند.

 

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۴ ، ۰۲:۵۳
پریسا زرقامی

امروز 29رمضان 1436 و 25تیر1394 ؛انجمن هلال نو در دومین سال همکاری خود با ستاد استهلال مقام معظم رهبری اقدام به رویت هلال ماه شوال نمود...

برای دیدن ادامه خبر و تصاویر این رصد به ادامه مطلب مراجعه کنید...


افق هلال شوال1436زرقان

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۴ ، ۲۲:۲۱
علیرضا رحیمی

با نزدیک شدن به اواخر ماه رمضان، کوچک تر ها منتظر پایان ماه ;-) روزه داران منتظر خبر خوش فرارسیدن عیدفطر، دست اندر کاران مساجد منتظر زمان بندی برنامه سنتی پخت "آش شله" در صبح عید و منجمها منتظر دیدار رخ زیبای ماه هستند...


شوال1436

برای دیدن ادامه خبر به "ادامه مطلب" مراجعه کنید.

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۴ ، ۱۲:۳۶
علیرضا رحیمی

در عصر پنج شنبه 18 تیر 94، جلسه انجمن با توضیحات آقای "علیرضا رحیمی" در خصوص "بررسی رویت پذیری هلال شوال" آغاز گردید که طبق محاسبات مشخص شد ماه مبارک رمضان 30 روز میباشد هرچند که نیاز به رصد دارد تا تایید شود و همچنین برنامه ریزی جهت رصد هلال شوال انجام شد.

در ادامه نیز خانم "زهرا تاویلی" در رابطه با "پارامتر های موثر در رویت هلال" صحبت کردند و درآخر نیز آقای "ابولقاسم کشاورز"  " مبانی فقهی رویت هلال" را بیان کردند.

18تیر


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۴ ، ۱۹:۰۲
صهبا قائدشرفی

نشست این هفته انجمن رنگ و بوی دیگری داشت.اعضای فعال انجمن با پایان یافتن کنکور و امتحانات دانشگاه و با اشتیاق زیاد در جلسه حاضر شده بودند. در ابتدای جلسه خانم سحر حاج حسینی به نمایش و توضیح  7عکس برگزیده ناسا در طول هفته پرداختند. در ادامه آقای رحیمی به بازگویی مطالب مطرح شده درکارگاه شهابسنگ برای اعضا پرداختند.و در انتهای جلسه نیز خانم زهره زرقامی رویدادهای نجومی هفته پیش رو  و کل تابستان را جهت برنامه ریزی انجمن بیان کردند.

133نشست انجمن هلال نو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۴ ، ۰۰:۳۸
علیرضا رحیمی

"با یک ثانیه ی اضاف شده به عمرتان چه میکنید "

پرش یک ثانیه ای یا Leap Second تغییری یک ثانیه ای است که هر چند سال یک بار در ساعت هماهنگ جهانی اعمال مشود تا ساعت اتمی با ساعت نجومی به اندازه ی 0.9 ثانیه هماهنگ شود.

 

 

برای دیدن ادامه مطلب روی "ادامه مطلب" کلیک کنید.

 

 

 

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ تیر ۹۴ ، ۲۳:۱۰
علیرضا رحیمی

بعد از چند هفته تعطیلی جلسات انجمن بخاطر امتحانات دانشگاه ها، پنج شنبه هفته گذشته اعضای فعال انجمن مجددا گرد هم آمدند. در این جلسه ابتدا آقای علیرضا رحیمی خبرهای جدید نجومی را مطرح کرده و سپس به بیان نکته ای در نجوم کروی پرداختند.

در ادامه جلسه اعضا به بحث و هم اندیشی جهت برگزاری کلاسهای نجوم در ترم تابستان و برگزاری برنامه هایی از جمله سینما نجوم و رصد عمومی پرداختند.

جلسه از ساعت 6.5 الی 9 شب ادامه داشت.


آموزش نجوم کروی1


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۴ ، ۱۰:۱۳
علیرضا رحیمی

با کاهش سرمای هوا در شبهای تابستان همان اندازه که شوق منجمها برای رصدهای خارج از شهر زیاد میشود، شوق حشرات و خرندگان، مخصوصا از نوع نیش دار ;-) ، برای هوا خوری و احتمالا سر زدن به منجمها و رصد آسمان زیاد میشود... (شاید هم به دیدار بزرگشان صورت فلکی عقرب می آیند که با نیشش جبار را کشته است)

از آنجا که یک منجم در آن واحد باید کوهنورد، کویر نورد، ستاره شناس، رصدگر، عکاس و امدادگر باشد لذا باید مواظب این مهمانان ناخوانده و اماده مقاومت در برابرش باشد. در"ادامه مطلب" میتوانید اولین اقدامات ضروری در هنگام نیش خوردن را یادبگیرید تا خدای نکرده در صورت بروز مشکل اماده عکس العمل صحیح باشید...


 


۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۴ ، ۱۳:۰۱
علیرضا رحیمی

اسکرول بار