انجمن نجوم هلال نو زرقان

انجمن نجوم هلال نو زرقان

این وبسایت تنها وبسایت رسمی انجمن نجوم هلال نو زرقان است.
مطالب جدید نجومی، گزارش برنامه های انجمن و .... در این وبسایت قرار خواهند گرفت.

مترجم سایت

 ارتباط مستقیم با مدیر انجمن آیه قرآن
بایگانی
پایگاه خبری زرقان فارس
ایستگاه بین المللی در این لحظه

کارگاه شهابسنگ شناسی سازمان فضایی ایران...

سه شنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۱:۱۳ ب.ظ

در این کارگاه که با حضور 12 کارشناس نجوم منتخب از کشور در سازمان فضایی ایران برگزار میشود قرار است که شرکت کنندگان با اصول علمی شناخت و کشف شهابسنگ آشنا شوند. مدرسان این کارگاه حامد پورخرسندی (دانشجوی دکتری شهابسنگ شناسی مرکز اروپایی مطالعات و آموزش علوم زمین) و امیر حسن زاده (کارشناس ارشد نجوم و اخترفیزیک، موسسه ژئوفیزی) میباشند.

انتخاب این 12نفر بر اساس ارسال رزومه در زمینه نجوم و شهاب و شهاب و سنگ بود، که سرپرست انجمن نجوم هلال نو زرقان نیزبرای شرکت در این کارگاه پذیرفته شده اند.


اسامی افراد:

- مهرداد غیاثی(تهران)       2-محمود عبدالهی(شیراز)       3-علیرضا رحیمی(زرقان)
4-حجت حکمت زاده(دزفول) 5- علی رجبی(میاندوآب)         6-متین نجارزاده(قم)
7-محمدرضا شفیع زاده(تهران) 8-فرشته معماریان(تهران)   9-زهرا اسلاملو(شیراز)
10-آفرین حقی(شیراز)       11-سیده زهرا آذرنیور(رشت)    12- عطیه سادات افضلی(قم)


نظرات  (۳۲)

۱۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۳:۵۶ ابراهیم شفیعی
سلام ای والله داری اساسی :)
پاسخ:
سلام مشتی هستی استاد :-)

۱۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۰:۲۱ علیرضا رحیمی
سلام, خدمت اون دوستی که خصوصی پیام داده بودند عرض کنم که 3نفر اول قبل از انتشار پوستر برای کارگاه ثبت نام نهایی شده بودند و دلیلش هم فعالیت و رزومه در زمینه شهاب و شهابسنگ بود که گزارشات رو در سایت ایرانی شهاب و شهابسنگ و سایت بین المللی IMO میتونید ببینید.گزارش انجمن هلال نو زرقان در بیشتر موارد تنها گزارش مورد قبول و ثبت شده است و همین عامل باعث شناخت استاد حسن زاده و پرو بود و پذیرش نخست قبل از انتشار پوستر.موفق باشید.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام
اینجانب مقداری شهاب سنگ دارم درخصوص ازمایشات تخصصی نیاز به مشورت دارم.

0914*******
پاسخ:
سلام در اولین فرصت ارتباط برقرار میکنم.
۲۲ خرداد ۹۵ ، ۲۲:۲۹ طالب نیازیان
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
درود خدمت دوستان عزیز و کارشناسان بزرگ من یه سنگ پیداکردم و برش زدم  چجور بفهمم که شهابه و کجا بفروشم اینم شمارم 0918794****
پاسخ:
با سلام
اگر نشانه های ظاهری شهابسنگ از جمله پوسته گداخته و همچنین فرم ایرودینامیکی گذر از جو رو داشته و شما برشش زدین مرحله بعد بررسی کانی های آن زیر میکروسکوپ هست.بعد از اون برای ازمایشات بیشتر باید به فرانسه فرستاده شود. شماره شما را در گروه تخصصی شهابسنگ در تلگرام اضاف خواهم کرد.
سلام خدمت دوستان من یه سنگ پیدا کردم میشه کمکم کنید برای تشخیصش ممنون میشم
پاسخ:
دوست عزیز شمارتون رو برای بنده ارسال کنید تا هماهنگ کنیم.
سلام خدمت استادان عزیز من یه سنگی پیدا کردم میشه منو راهنمایی کنین  خیلی مشکوکم شهاب سنگ باشه منتظر سما هستم با تشکر فراوان
پاسخ:
با سلام .بهتر است برای بررسی دقیق تر با وبسایت www.ramm.ir مکاتبه فرمایید. با تشکر 
این افراد فوق العاده هستن انشاالله خدا یارتان باشد
۱۷ دی ۹۵ ، ۱۸:۱۳ ناصر حسینی
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما بزرگواران...بنده در جستجویی در بیابان سنگی پیدا کردم که احتمال آن میرود شهاب سنگ باشد چطور میتونم ثابت کنم....میشه با شما در تماس باشم...
پاسخ:
در این خصوص به سایت انجمن پژوهشی شهاب و شهابسنگ  ramm.ir مراجعه کنید.
سلام خدمت عزیزان:
من سنگی پیدا کردم که شباهت زیادی به شهاب دارد .لطفا برای فروش راهنمایی کنید .تشکر
پاسخ:
در این خصوص به سایت انجمن پژوهشی شهاب و شهابسنگ  ramm.ir مراجعه کنید.
۰۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۳:۵۴ سعید ترکاشوند
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام خسته نباشید من یه شهاب سنگ پیدا کردم وازمایش های اولیه رو انجام دادم البته خودم مثل چگالی ومغناطیس که هم دافعه وهن جاذبه داره ووزنش بالا شما کمک کنید که شناسنامه بگیرم وتست وازمایش های تخصصی روش انجام بشه۰۹۱۶****۵۲۷
پاسخ:
به سایت انجمن پژوهشی شهاب و شهابسنگ مراجعه کنید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلامو درود فراوان
خسته نباشید استاد امیر هستم از مشهد مشاوره میخواستم
٢ عدد شهاب سنگ دارم 
خواستم شما هم ببینید و نظر بدین و راهنماییم کنید🌺
0935 *** ** **
پاسخ:
سلام.وقتتونبخیر باشه. لطفا به سایت انجمن پژوهشی شهاب و شهابسنگ مراجعه کنید.
سلام .من ی سنگ پیدا کردم پوسته سوخته وحدود ی کیلو .چطور ازمایش کنم .چگالی بالای داره .ولی اهنربا نمیگیره .ی میدان ایجاد میشه انگار از اهنربا دور میشه 
پاسخ:
سلام جذب اهنربا شدن یکی از پارامترهای اصلی هست. دفع یا جذب اهنربا تفاوت نمیکنه در هرصورت میدان مغناطیسی هست با توجه به قطب اهنربا سمت دیگر رو امتحان کنید. پوسته سوخته نشانه خوبی هست ولی سنگ های زمینی زیادی هم این ویژیگی رو دارند. چگالی بالا خوبه... ببینید پوسته سوخته فرم ایرودینامیک داره یعنی روی سطحش نباید محدوده های نک تیز باشه چون هنگام عبور از جو سطوح تندش از بین میره ... 
این ها نشانه های اولیه هستند اگه موجود بود با انجمن پژوهشی شهاب و شهاب جناب استاد حسن زاده گرامی مکاتبه کنید.


۱۷ تیر ۹۶ ، ۱۱:۲۳ علی داوری
با سلام 
من سنگی پیدا کردم که احتمال میدم شهاب سنگ باشه.لطف می فرمایید راهنماییم کنید.
پاسخ:
سلام در بخش نظرات
به پاسخ های قبلی مراجعه کنید
۰۵ مرداد ۹۶ ، ۲۲:۳۳ جواد سالاری
'لطفا گروه تلگرام بزنید بیایم برای بحث و ارسال عکس شهاب هایی که پیدا کرده ایم 
پاسخ:
میتونید از گروه تلگرامی انجمن پژوهشی شهاب و شهابسنگ که در همین خصوص طراحی شده استفاده کنید 

۰۲ آبان ۹۶ ، ۱۴:۳۴ مرتضی میرزایی رضوانی
با سلام خدمت دوستان محترم
اینجانب از استان قم هستم و با سنگ های زمینی به دلیل این که سالها در کار سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی بودم آشنایی دارم من تعدادی نمونه شهاب سنگ تو کویر های اطراف قم پیدا کردم و به استاد دکتر پایداری استاد دانشگاه پیام نور قم هم نشون دادم و ایشون گفتن این سنگ ها خیلی مشکوک هست و باید از این ها نمونه مقطع گرفته بشه و آنالیز بشه تا اطمینان حاصل بشه ولی ایشون سرشون شلوغه و فرصت ندارن لطفا اگه کسی تخصص داره و یا کسی رو میشناسه که میتونه تو این کار با من همکاری کنه با من تماس بگیره 
09369330574
02532900917 مرتضی میرزایی از قم
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
ببخشید ولی من از سایتی که ادرس دادید نتونستم به جایی برسم واسه فروش شهابسنگم.لطفا کمکم کنید.۰۹۳۹۰***۶۶۱
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام.از شیراز هستم. شهابسنگ نیم کیلویی دارم نه در سایت شما ن جایی دیگه تونستم به خریدار معرفی کنم ویا دقیقا کارشناسی کنم و یا قیمت گذاری کنم کسی میتونه کمکم کنه با من تماس بگیره.۰۹۳۹***۵۶۶۱ کمک کنید به فروشش و درصد بگیرید

۲۳ آبان ۹۶ ، ۰۱:۳۶ سعید شیرازی
لطفا شماره دفترانجمن پژوهشی شهاب و شماره استاد حسن زاده رو معرفی کنید. و بگید خرج هرکدام از مراحل کارشناسی و صدور شناسنامه چقدره ایا ایران هم کارشناسی و صدور شناسنامه انجام میشه ک نفرستیم کشورای عربی؟؟؟؟؟؟؟ لطفا جواب چندبار کامنت دادم بی جوابم گذاشتید. 
پاسخ:
با سلام 
بنده شخصا به دلیل مشغله های کاری در حال حاضر متاسفانه نمیتونم کمکی کنم. لذا پیشنهاد میکنم به سایت انجمن پروژهشی شهاب و شهابسنگ مراجعه کنید و به صورت ایمیلی مکاتبه کنید با استاد حسن زاده، موفق باشید.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
با سلام من حدود 10 عدد شهاب سنگ با مشخصات کندرل پوسته سوخته حالت ریگماتیک حتی الماس دار و رادیو اکتیو دارم در حجم کوچک  تعدادی هم به ازمایش نیکل و اهنربا جواب درست دادند با جرم حجمی متفاوت من باید به کدام موسسه ازمایش مراجه و شناسنامه بگیرم و به اسم ایران در بولتون بینالمللی تبت کنم من را اگر یاری نمایید بینهایت سپاسگزارم با تشکر از شما نوری091****1287
پاسخ:
با سلام دوست عزیز جهت ارسال نمونه برای ازمایشات نهایی یا ثبت در بولتن جهانی میتوانید با سایت www.ramm.ir مکاتبه کنید(انجمن پروژهشی شهاب و شهابسنگ ایران)
چند قطعه شهاب سنگ دارم که در خصوص انها نیاز به مشورت و تایید دارم خواهشمندم چگونگی راهنمایی گرفتن از این مرکز را بفرمایید با تشکر
پاسخ:
در اینجا میتوانید راهنمایی کامل را بخوانید.
جناب دکتر پور خرسندی بنده چند قطعه سنگ که مشخصاتی که شما در مورد شهاب سنگ فرمودید را دارا میباشند خواهشمندم برای تایید و صدور شناسنامه بنده را راهنمایی بفرمایید با تشکر فراوان
پاسخ:
سلام، بنده دکتر پورخرسندی نیستم. لطفا جهت راهنمایی از این لینک یا از طریق سایت ramm.ir پیگیری کنید.
۱۶ خرداد ۹۷ ، ۲۱:۱۴ محمدمظلوم شبانی
باسلام
بنده تعداد سه قطعه سنگ با مشخصات شهاب سنگ پیدا کرده ام
چگالی آنها بالاتر از پنج و شش میباشد در بعضی نقاظ جذب آهنربا میشود 
کوچکترین قطعه را وقتی بین ناخن های انگشت قرار میدهم بصورت چرخشی و یکنواخت شروع به چرخش میکنند و هر سه قطعه نسبت به اندازه خود دارای وزن بسیار بالایی میباشند یکی از قطعه ها به اندازه توپ فوتبال دستی شاید کمی بزرگتر ولی با وزن تقریبا چهارصد گرم میباشد وقتی آنها را بهم میسابم صدای شبیه صدای جریان برق میدهد 
امکان دارد شهاب سنگ باشند برای تعیین ماهیت این سنگها باید چکار کنم و منطقه یافت شده را علامت گذاری کرده ام این قطعه ها در فاصله سیصد چهارصد متری هم یافت شده است
لطفا جهت راهنمایی با من تماس بگیرید
و نام کانال تلگرامتان را هم بدهید

پاسخ:
از طریق سایت انجمن پروژهشی شهاب و شهابسنگ اقدام کنید.
با سلام.تعدادی سنگ با مشخصات ظاهری ی شهاب واره پیدا کردم.در صورت امکان جهت ادامه راه مکاتبه فرمایید.سپاس
پاسخ:
www.ramm.ir
۲۳ شهریور ۹۷ ، ۲۰:۲۶ مهدی مهرسام
سلام خدمت استاد گرامی.من در حال کاوش سنگی پیداکردم که خصوصیات شهابسنگ رو داره.دارای چگالی ۵/۸۷ وزن۱۱۸۱گرم جذب آهنربا داره وبه قطبنما که نزدیک میکنم منحرفش میکنه.من چطور میتونم مستقیم باهاتون ارتباط داشته باشم کا عکس ارسال کنم خدمتتون؟
پاسخ:
سلام دوست عزیز از طریق سایت انجمن پروژهشی شهاب وشهاب سنگ ایران اقدام کنید. 
سلام جناب واقعا خوشحالم که بعد از اینهمه جست و جو تونستم ارتباط برقرار کنم 

من و دوستان که چند سالی هست ک یه گروه کویر نوردی تشکیل دادیم در منطقه ای مداری پیدا کردیم به شعاع 1 کیلومتر که شهاب سنگ های با ابعاد مختلف در اون وجود داره که چند تا از اونها رو ازمایش و انالیز که تایید شده شهاب سنگ هستند به طور خلاصه بگم نصف پولام پای انالیز دادن این چند تا سنگ سوخت شد ولی الان خریداری پیدا نمیکنم و حتی تصمیم گرفتم دیگر سنگ های بدون انالیزمم به صورت ازاد و با قیمت به اصطلاح مفت بفروشم ولی باز هم خریداری پیدا نکردم واقعا واقعا واقعا خیلی ممنون میشم راهی بهم نشون بدید خیلی ممنون ⁦❤️⁩


09357992626
پاسخ:
سلام، جهت هرگونه پرسش و مورد دیگری در خصوص شهاب و شهابسنگ به سایت انجمن به نشانی www.ramm.ir مراجعه کنید.
سلام. اگه امکانش هست لینک گروه کارشناسی تخصصی شهاب سنگ در تلگرامی رو بذارید. منم چند تا سنگ دارم که مشخصه ظاهریشون شبیه هست. 
ممنون میشم
پاسخ:

سلام، لطفا به سایت انجمن شهاب و شهابسنگ به نشانی www.ramm.ir مراجعه کنید.

سلام دوستان عزیز یه شهاب سنگ سیاه که به یه گوهر شناس و شهاب سنگ شناس نشان دادم بعد از آنالیز تشخص شهاب سنگ کربنی میباشد و فیلم شهابسنگ کربنی در پست انیستا گرام به نام شهابسنگ قم  موجود است  اگه میشه راهنمایی بفرمایید چطور ثبت و شناسنامه بین المللی بگیرم . 

سلام بنده ۳قطعه شهاب پالاسیت و سه قطعه شهاب ماه و مریخ دارم (اینکه این‌طوری راحت اسم نوع شهاب هامم میارم چون از نوع شناخته شده و عکس هایی از شهاب من در گوگل به وفور یافت میشه .قصد فروش دارم .لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر فراوان 

سلام من یک شهاب سنگ شناسنامه دار دارم که 1.546 کیلو گرم هست از جنس کندریت هست کج می تونم اون را بفروشم 

سلام نود درصد شهاب سنگ ها از هر نوع دارم برای فروش به صورت درصدی شراکت هماهنگ بشوید 

سلام خسته نباشید من یه نمونه دارم که مشخصاتش کامل اینو میگه که شهابه میخوام عکسشو ارسال کنم نظر بدید 09192934297

۰۹ تیر ۰۲ ، ۲۱:۴۳ پیمان گماری

سلام به دوستان و کاوشگران گنج های فضایی. 

من محل برخورد شهاب سنگی رو پیدا کردم که نمونه اونو در جایی در اینترنت چیزی به این شکل ندیدم. تعدادی شهاب سنگ دارم واسه فروش. چگالی از ۲/۷ الی ۳/۵۴ متفاوتند. پوسته کاملا سوخته . خطوط جریان . تست مثبت نیکل ..

۰۹۳۶۶۰۴۴۱۰۱

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اسکرول بار