انجمن نجوم هلال نو زرقان

انجمن نجوم هلال نو زرقان

این وبسایت تنها وبسایت رسمی انجمن نجوم هلال نو زرقان است.
مطالب جدید نجومی، گزارش برنامه های انجمن و .... در این وبسایت قرار خواهند گرفت.

مترجم سایت

 ارتباط مستقیم با مدیر انجمن آیه قرآن
بایگانی
پایگاه خبری زرقان فارس
ایستگاه بین المللی در این لحظه

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

گزارش رویت هلال انجمن هلال نو زرقان، عضو ستاد استهلال مقام معظم رهبری:


بعد از هماهنگی با ستاد استهلال استان فارس و دریافت حکم ماموریت، قرار شد اعضای تیم رصدی انجمن هلال نو زرقان راس ساعت4 درمحل فرهنگسرای سرو حضوریابند. در ابتدا قرار بود همچون سال گذشته از رصدخانه انجمن هلال نو شهرداری زرقان اقدام به رویت هلال کنیم اما بدلیل نامساعد بودن شرایط جوی زرقان و محدودیت افق ناشی از کوه روبرو با هماهنگی انجام شده با جنا ب آقای فیض و دریافت وسیله نقلیه ا زستاد استهلال استان به منطقه کوه نورشیراز معروف به چاه مرتاضعلی تغییر مکان دادیم.

برای دیدن ادامه گزارش و تصاویر به "ادامه مطلب" مراجعه کنید.

تیم رصدی انجمن هلال نو


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۰۰
علیرضا رحیمی

تیم رویت هلال انجمن هلال نو زرقان، امسال به عنوان دومین سال متوالی با ستاد استهلال هلال استان فارس همکاری میکند. امسال بیش از 150 تیم رصدی از سراسر کشور با این نهاد همکاری دارند. این نهاد زیر نظر مقام معظم رهبری اداره شده و همه ساله به رویت هلال ماه رمضان و شوال میپردازد. در طول سایر ماه های قمری سال نیز رویت هلال انجام میشود ولی به دلیل اهمیت شرعی کمتر بازتاب کمتری در رسانه ها دارد...


حکم ماموریت رمضان1436

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۴ ، ۰۹:۵۰
علیرضا رحیمی

همه ساله با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان (ماه میهمانی خداوند) بحث رویت هلال در سطح جامعه مطرح میشود و هرفردی به نسبت شنیده های خود منجمی حرفه ای و فقیهی عالم میشود. در این راستا لازم دانستیم که وضعیت رویت پذیری هلال در این ماه را با استفاده از نرم افزار accurate times برای کشور عزیرمان بررسی کنیم.

طبق این پیش بینی رویت هلال در غروب 29 شعبان (27خرداد 1394)با فرض وجود آسمانی بدون گرد و غبار و ابر، در ناحیه جنوبی کشور (از جمله شهرستان زرقان) با نیاز کمتر به ابزار و در ناحیه شمالی کشور با ابزار امکان پذیر میباشد، البته این پیش بینی باید با رصد رصدگران بررسی شود چون عاری از خطا نیست و در ضمن فقه شیعه رویت هلال را ملاک میداند و نه پیش بینی های کامپیوتری را، اما طبق این پیشبینی شما برای روز 5شنبه 28 خرداد ماه مصادف با اول رمضان 1436 به مهمانی خداوند دعوت شده اید. التماس دعا.  

پ.ن : طبق تصویر زیر ناحیه شمالی کشور در قسمت آبی رنگ واقع شده است،که این به معنای نیاز به ابزار اپتیکی جهت رویت هلال میباشد.

بخش جنوبی کشور(ازجمله شهرستان زرقان)در قسمت صورتی رنگ واقع شده که بیانگر امکان رویت هلال حتی با چشم غیرمسلح در صورت ابر و گر و غباری نبودن آسمان است.

رمضان 1436

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۴۷
علیرضا رحیمی

این کارگاه که 9 اردیبهشت ماه با حضور سرپرست انجمن نجوم هلال نو زرقان و در سازمان فضایی ایران برگزار شد،حاوی مطالب آموزشی بسیار خوب و گشت علمی گردشی مناسبی جهت آموزش روش جستجوی شهابسنگ بود.گزارش کامل این کارگاه در سایت رسمی سازمان شهاب و شهابسنگ منتشر شده است.برای دیدن گزارش کامل اینجا را کلیک کنید.


۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۱۵
علیرضا رحیمی

5 شنبه هفته گذشته 94/3/7 صد و سی و یکمین, نشست هفتگی انجمن در مدت دو ساعت برگزار شد. در ابتدا خانم زهره زرقامی به بررسی رویدادهای نجومی پیش رو پرداختند و سپس آقای خلیل زارعی به بحث جالب توجه, ستاره های نوترونی و پالسارها پرداختند... 


خلیل زارعی ستاره نوترونی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۴۱
علیرضا رحیمی

اسکرول بار