انجمن نجوم هلال نو زرقان

انجمن نجوم هلال نو زرقان

این وبسایت تنها وبسایت رسمی انجمن نجوم هلال نو زرقان است.
مطالب جدید نجومی، گزارش برنامه های انجمن و .... در این وبسایت قرار خواهند گرفت.

مترجم سایت

 ارتباط مستقیم با مدیر انجمن آیه قرآن
بایگانی
پایگاه خبری زرقان فارس
ایستگاه بین المللی در این لحظه

رصد بارش شهابی برساووشی(عکاسی و دیگر هیچ ...)

سه شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۲ ق.ظ

عکاس :علیرضا محمدی

در ادامه پست شاهد عکس های بیشتری از این شب رصدی خواهید بود

امسال برای من سال متفاوتی است
سالی که در آن آینده و سرنوشتم را رقم می زنم
سالی که تمام آینده علمی و شغلی من بدان وابسته است
امسال برای کنکور خود را آماده می سازم
به همین دلیل بود که مدتی از نجوم دور ماندم
اما نتوانستم جلوی خودم را بگیرم و به عکاسی از بارش شهابی نپردازم
مکان رصد جایی متفاوت و بر عکس همیشه
این بار مقصد من جنگل ارسنجان بود
از آسمان رصدگاه تا قبل از آن آگاهی نداشتم
اما با رسیدن به رصدگاه آسمان صاف و فوق العاده تاریک آن مرا شگفت زده کرد و امیدوار
اما امسال نسبت به دوسال قبل که شکوهی از بارش برساووشی را دیده بودم ،بارش چندان چنگی به دل نمی زد
تنها سهم من از عکس های بارش شهابی همان تک شهابی است که در عکس ابتدای پست ثبت شده است
هر طرف که دوربین را قرار می دادم شهاب ها از جای دیگر ظاهر می شدند
اما مشاهده یک شهاب پرنور با ردی شبیه به دنباله یک دنباله دار چیزی بود که تا آن زمان ندیده بودم و برایم تازگی داشت و در تاریکی شب بسی فرح بخش بود.

شکوه راه شیری در رصدگاهی که تاریکی حکمرانی می کرد

ستارگانی که چشم از تمییز آن ها از یکدیگر عاجز است

نظرات  (۲)

۲۷ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۰۴ علیرضا رحیمی
عکسها بسیار زیباست... 

احتمالا شهابی که دیدی دنباله داشته، یه آذر گوی بوده که رد دودش رو دیدی.خیلی قشنگ هستن
۲۷ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۰۶ علیرضا رحیمی
در مورد کنکور هم همه بچه ها دعات میکنند و  امیدواریم موفق باشی :-)
پاسخ:
خیلی ممنون لطف دارید
امیدوارم خودتون هم توی زندگی موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اسکرول بار