انجمن نجوم هلال نو زرقان

انجمن نجوم هلال نو زرقان

این وبسایت تنها وبسایت رسمی انجمن نجوم هلال نو زرقان است.
مطالب جدید نجومی، گزارش برنامه های انجمن و .... در این وبسایت قرار خواهند گرفت.

مترجم سایت

 ارتباط مستقیم با مدیر انجمن آیه قرآن
بایگانی
پایگاه خبری زرقان فارس
ایستگاه بین المللی در این لحظه

کم کاری " کنجکاوی " و شکایت محققان..

چهارشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۲۶ ب.ظ


محققان معتقدند که مأموریت مریخ‌نورد کنجکاوی با وجود اختصاص بودجه تحقیقاتی بالا، از فقدان تمرکز و ارائه جزئیات علمی رنج می‌برد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مریخ‌نورد کنجکاوی ناسا در اوت 2012 (مرداد 91) بر سطح سیاره سرخ فرود آمد؛ بودجه در نظر گرفته شده برای این مأموریت بالغ بر 2.5 میلیارد دلار است.

اما محققان علوم فضایی عنوان می‌کنند که در مدت دو سال حضور «کنجکاوی» در مریخ، این مأموریت با نتایج علمی چشمگیری همراه نبوده و این مأموریت نیازمند اعمال تغییرات جدی است.

یکی از این تغییرات، کاهش مسافت طی شده توسط «کنجکاوی» است تا مریخ‌نورد بتواند در طول مدت توقف، جزئیات بیشتری را از هر نمونه یا منطقه جمع‌آوری کند.

عدم ارائه جزئیات دقیق در طول دو سال مأموریت کنجکاوی در مریخ، عدم شفافیت در خصوص نحوه کارآیی ابزاری مانند ChemCam و Mastcam، تعداد بسیار اندک نمونه‌های جمع‌آوری و آنالیز شده توسط مریخ‌نورد، بخش دیگری از نگرانی محققان محسوب می‌شود.

در مجموع، مأموریت مریخ‌نورد کنجکاوی از دید محققان از فقدان تمرکز و ارائه جزئیات علمی رنج می‌برد.

منتقدان خاطر نشان می‌کنند که باتوجه به تعدد مأموریت‌های ناسا و مشکل کمبود بودجه، این آژانس باید بتواند تعادلی بین هزینه مأموریت‌های جدید و مأموریت‌های قدیمی‌تر ایجاد کند؛ بطور مثال برخی مأموریت‌ها مانند مدارگرد کاسینی در مدار سیاره زحل یا مریخ‌نورد فرصت با وجود اتمام زمان در نظرگرفته شده همچنان مفید بوده و باید مورد حمایت قرار بگیرند.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۱۹
آناهیتا کاظمی

کاوشگر کنجکاوی

کنجکاوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اسکرول بار