انجمن نجوم هلال نو زرقان

انجمن نجوم هلال نو زرقان

این وبسایت تنها وبسایت رسمی انجمن نجوم هلال نو زرقان است.
مطالب جدید نجومی، گزارش برنامه های انجمن و .... در این وبسایت قرار خواهند گرفت.

مترجم سایت

 ارتباط مستقیم با مدیر انجمن آیه قرآن
بایگانی
پایگاه خبری زرقان فارس
ایستگاه بین المللی در این لحظه

کشف آنلاین سیارک در باغ وحش کیهانی !!!

سه شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۱۳ ب.ظ

پروژه علوم شهروندی جدیدی که از سری پروژه‌های  Zooniverse معرفی شده، به منظور کشف اجرام جدید نزدیک به زمین (NEOs) است. همه شما میتوانید در این پروژه شرکت کنید. کافیست به نشانی وبسایت این پروژه مراجعه کنید و تنها در چند دقیقه مراحل انجام آن را مرور کنید و شروع به شکار سیارک‌ها کنید: www.asteroidzoo.org (لینک در قسمت پیوندهای روزانه سایت موجود است)

برای دیدن ادامه خبر روی "ادامه مطلب" کلیک کنید.

این پروژه‌ها ابتدا با پروژه باغ‌وحش کهکشانی (Galaxy Zoo) آغاز شد که به کمک داوطلبان کهکشان‌هایی که توسط تلسکوپ‌های فضایی تصویربرداری شده‌اند رده‌بندی می‌شوند. اکنون نیز تیم برگزارکننده پروژه جدید هدف از معرفی چنین طرحی را کشف سیارک‌های جدید نزدیک به زمین و مکان‌یابی و دنبال کردن سیارک‌های احتمالی خطرساز برای زمین عنوان کردند.

باغ‌وحش سیارکی (Asteroid Zoo) عنوان پروژه علوم شهروندی جدید است که از همه علاقه‌مندان می‌خواهد با گرفتن داده‌های مورد نیاز مسیر سیارک‌ها را دنبال کنند و سیارک‌های جدید را پیدا کنند. داده‌ها این قدر زیاد است که نیاز به تیم‌های زیادی برای داده‌کاوی است.
شما هم می‌توانید برای دنبال کردن و کشف سیارک‌ها عضو این پروژه علوم شهروندی شوید و منظومه شمسی را به دنبال این اجرام کوچک جست‌وجو کنید و حتی ماهیت شیمیایی آن‌ها را بیابید. 

منبع:www.nojum.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اسکرول بار