انجمن نجوم هلال نو زرقان

انجمن نجوم هلال نو زرقان

این وبسایت تنها وبسایت رسمی انجمن نجوم هلال نو زرقان است.
مطالب جدید نجومی، گزارش برنامه های انجمن و .... در این وبسایت قرار خواهند گرفت.

مترجم سایت

 ارتباط مستقیم با مدیر انجمن آیه قرآن
بایگانی
پایگاه خبری زرقان فارس
ایستگاه بین المللی در این لحظه

گشت رصدی تیرماه 90

شنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۵۶ ب.ظ

گشت رصدی تیر ماه 90 در منطقه حسین آباد شیراز برگزار شد.مکان فوق الذکر از نظر آلودگی نوری، فضای امن برای اسکان و باز بودن افقهای شرق و غرب با حد قدر حدود 7 مناسب به نظر می رسید.

برای دیدن ادامه خبر روی "ادامه مطلب کلیک کنید"

تصویر گشت رصدی تیر90

گروه در ساعت 7:30 عصر به محل مورد نظر رسید.ابزارهای مورد استفاده در این گشت رصدی : 2 عدد دوربین دو چشمی یک عدد تلسکوپ شکستی 6 اینچی و یک عدد تلسکوپ نیوتونی 8 اینچی به همراه 4 عدد چشمی بود. پس از استقرار و استراحت در محل کمپ و خواندن نماز ، در ابتدا شرکت کنندگان با نرم افزار Starry night  آشنا شدند. پس از آن دوستداران در منطقه ای که از قبل ، جهت رصد انتخاب شده بود ، مستقر شدند .سپس در یک گردش آسمانی یک ساعته،گروه توسط اعضای اصلی انجمن، با صور فلکی و نحوه جهت یابی با استفاده از ستارگان آشنا شدند و سپس به وسیله تلسکوپ نمونه هایی از اجرام غیر ستاره ای را رصد کردند. خوشه های کروی ، کهکشان ها ، سحابی و همچنین یک نمونه سحابی سیاره ای در فهرست این گردش قرار داشت. رصد این اجرام با توضیحاتی درباره گونه و ویژگی های هرکدام همراه بود . این بخش با استقبال خوبی روبرو گردید . 

قبل از برنامه رصد با تلسکوپ ، جناب آقای هاتفی دبیر محترم علمی انجمن ، در مورد تلسکوپ ، انواع آنها، طرز کار با آن ، طریقه قطبی نمودن ، انواع پایه های تلسکوپ و ... توضیحاتی کاربردی به دوستداران ژرفای آسمان ارائه نمودند . 

این برنامه رصدی تا صبح با حضور اکثر علاقمندان ادامه یافت و در اوایل صبحگاه و ساعتی قبل از طلوع آفتاب ، مشتری و اقمار آن و همچنین سیاره سرخ فام منظومه شمسی ، مریخ  و نیز صورت فلکی و سحابی زیبای زمستانی جبار ، رصد شد.

در طول شب تیم عکاسی در سمت جنوبی منطقه ،مستقر بود و با توجه به اینکه اولین تجربه عکاسی از آسمان شب را داشتند، توانستند عکسهای بسیار زیبایی تهیه کنند.


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۰۴
علیرضا رحیمی

نظرات  (۱)

همکار گرامی
با سلام در صورت تمایل برای دریافت اخبار جالب روز از سایت میهن پست دیدن و ضمن پسند آن را در وب زیبایتان لینک نمایید.
در ضمن در صورت تمایل برای همکاری در بخش هوا و فضای سایت ما را بی خبر نگذارید.
با تشکر روابط عمومی سایت میهن پست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اسکرول بار